Monday, February 23, 2009

Hvor gærdet er lavest, en verdenspremiere

Også i Nyborg har vi fejret fastelavn i dag.

I Casa Kvist slap vi ret let om ved det. Her er mit eneste hjemmelavede bidrag til Yngsteøglens kostume:

Bemærk venligst at den er hæklet, aldrig tidligere set her på bloggen. Jeg nævner det bare, visse elementer tillader sig nemlig at drage fru Kvists hæklekundskaber i tvivl. Mon ikke tvivleren også ville se yndig ud med hæklet hårpynt, måske jeg skulle lade det komme an på en prøve. Bare jeg nu kan finde mit glimmergarn...


Jeg var så heldig at falde over denne sag, da jeg var i Barcelona. Resten af pigerne i børnehaven var feer eller prinsesser, og et imponerende antal drenge var Spiderman (Spidermen?), men min datter var altså østfynsk flamencodanser, komplet med skønhedsplet, hårlak og læbestift. Ungen ville også have farvet sit hår sort, men her trak moderen altså grænsen.


Vi var lige et smut på nettet for at øve lidt på nogle trin og den rette attitude, så bortset fra det blonde hår var hun ret overbevisende. Viften har hun selv fabrikeret. Der er en regnbue på den ene side.

Ældstes kostume var endnu lettere. Jeg havde købt en aflagt skindjakke i størrelse xxl for at sy et våbenslag til hans rollespilskostume, men da han så jakken, besluttede han lige på stedet at han ville være privatdetektiv. Vi har for nylig set denne film, måske den har inspireret. Mine eneste bidrag var at klippe et godt stykke af hvert ærme og at donere et par aflagte (nu er de hvert fald) solbriller til projektet.


Bemærk skyderen. Den har han lavet sammen med Morfar i hobbyværkstedet under sin vinterferie.

Og der er altså tale om en detektiv, ikke en hemmelig agent, eller hemmelig tangent, som knægten og hans ven kaldte det, da de var mindre. Han kunne nu godt have narret mig.

6 comments:

  1. Kids with attitude! :-)
    Fejende flot flamencodanserinde og drønflot detektiv du har dig der.
    Her har vi idag sendt en ridder i børnehaven. I morgen skal skolen så modtage en rigtig ondsindet heks og en blank enkrone! hihi.
    k.h.
    Marlene

    ReplyDelete
  2. Hvor er de skønne...sidder her og tænker tilbage på de år, hvor vi hjalp med udklædning her i huset...nu klares det på egen hånd..og snart er det helt slut her.

    ReplyDelete
  3. Tak for sidst
    Skønne unger, jeg var heldig at se udklædningen IRL. Jeg gruer for når datterbarnet bliver gammel nok til at bede om udklædning.

    ReplyDelete
  4. De er simpelthen superseje, de unger!
    Her ville ældste være papkasse, så en flyttekasse, pakketape og en saks ordnede hurtigt den slags....og han blev nr 3 i klassen....for kreativiteten.
    Yngste var prinsesse - men i den smukkeste ravgyldne kjole man kan forestille sig....ikke det mindste plastik og lyserødt.
    Knus,
    Britt

    ReplyDelete
  5. Hvor er de bare herlige.

    Jeg synes godt, du kan lave en lille fiks hårting og give til tvivleren ;o)

    KH Tina

    ReplyDelete
  6. Tak Marlene. Enkronen vil jeg da gerne se! Også heksen, tænk at din datter frivilligt vil være grim. Den går ikke her.

    Tak, Anne. Ja, og mine var babyer for et øjeblik siden.

    Selv tak, Ulla. Med tiden må jeg se at tage mod til mig og vise dig du ved nok hvad...Når datterbarnet skal klædes ud har vi sikkert noget hun kan låne.

    Britt, den med papkassen vil jeg tage til mig til senere brug. På Ældstes skole var der flere, der var klædt ud i noget papkassebaseret (et fødselsdagsbord, en seng, et køleskab)så der dårligt var plads til alle ungerne til morgensang. Må vi ikke se den gyldne prinsesse?

    Tak, Tina. Jeg må i gang med hæklenålen. Jeg kan jo så ærgre mig over,at jeg faldt i snak og ikke nåede dit hæklekursus....

    ReplyDelete