Sunday, March 15, 2009

Tegn på liv og en lille smule strik

Jo, fru Kvist er her skam endnu. Jeg har ikke været meget i blogland, har hverket blogget eller kommenteret. Det er ikke ond vilje, jeg har bare brugt frygteligt meget krudt på arbejdet den seneste tid. Det er lidt stressende, men på en god måde; mange forskellige ting vi har forsøgt at løbe i gang er nu ved at tage fart, selvfølgelig altsammen på en gang.

Lidt bliver her dog strikket. Det startede med Britts skønne ugler; hun efterlyste mørkerødt Kauni, som jeg vidste, jeg havde på lager. Desværre ikke i det rette partinummer, men når jeg nu lige havde det i hånden, så var det da oplagt at starte på noget nyt, ikke?

Lidt lace, men hverken Birch eller Shetland Triangle, mon det nu går? Inspireret herfra, og muligvis en gave til en kollega, der stopper lige om lidt. Mønstret kan købes her, men Heltens mor havde været så kvik at klippe det ud af et gammelt nummer af Hendes Verden. Meget let mønster, faktisk er der kun 4 forskellige mønsterpinde, selv om det måske ser indviklet ud. Man skal spejle mønstret omkring midteraksen. Lidt af en udfordring for os højre/venstrekonfuse, men når man lige har lavet en rapport eller to kan man nemt se sig ud af det.

Helten har fødselsdag, så vi får gæster til boller og Sweet Potato Pie om lidt, men forhåbentligt når jeg også en tur rundt i blogland i løbet af dagen.

Coming up: Vissenbjergmessen. Hov, er det mit Cashmere-o-meter, der ryger?

4 comments:

  1. Hov - nyt hulmønster, næste gang ser vi Fru Kvist igang med et shetlandssjal?

    OK - indrøm det så. Var det dig, der tømte Vissenbjerg for gode tilbud?

    ReplyDelete
  2. Smukt sjal i en skøn farve!!
    Vissenbjerg...ååhh suk - fortæl, fortæl. Jeg kunne ikke, så jeg sidder her og suuuuuuger indtryk til mig fra blogland.
    Og tillykke med helten.
    KH,
    Britt

    ReplyDelete
  3. Sikke smukt mønster og dejligt at hilse på dig. Glæder mig til at se hvad du fik købt.

    ReplyDelete
  4. Ulla, jeg ender med at blive helt eventyrlysten. Faktisk købte jeg kun en lillebitte smule.

    Tak, Britt. Et koncept begynder at tage form i mit hoved for næste års messe. Jeg bor jo på vejen til Vissenbjerg for dig, så måske en kombineret messetur og strik-in, så sender vi Helten i køkkenet, lyder det ikke som en idé?

    I lige måde, Jette!

    ReplyDelete