Monday, March 16, 2009

Vissenbjerg, the messe awards

Jeg havde besluttet ikke at tage med. Ikke så meget pga. den overhængende garnfare, men mere en kombination af mega-søvnunderskud, Heltens fødselsdag og pakning til ferie.

Det trak jo en del, og da min mor og søster havde planlagt at tage afsted søndag morgen, indgik jeg en aftale med mig selv. Hvis jeg kunne nå at blive færdig med mine 117 pligter, og stod tidligt op og bagte fødselsdagspandekager til familien søndag morgen, så måtte jeg tage med. Helt ukarakteristisk nåede jeg det, og selv om det bare lige blev en kort tur, var det en super oplevelse.

Og priserne:
  • Bedste begivenhed: møder med andre bloggere.
Netop ankommet fik jeg øje på en Slinky Rib. Da jeg rettede blikket lidt højere op, viste det sig, at den sad på Tineke. Hun fulgtes med Snowdrop, der ved nærmere eftersyn indeholdt Dorthe. Jeg er sikker på jeg ville have genkendt dem uden håndstrik, men jeg indrømmer jeg så trøjerne først. Hvorfor er det lige jeg altid glemmer at tage strik på til den slags lejligheder? Jeg burde da have iført mig min signatur. Senere mødte jeg Susanne, der var med på en af de allerbedste stande.

Senere mødte jeg Rismarker, der sad på Jette. Både Jette og trøjen kender jeg fra Badstuen, så det var et hyggeligt gensyn. Hun fulgtes med Tina, som jeg mødtes IRL for første gang. Tina er jo en superfotograf, så stemningen fra messen ses fint hos hende.

Jeg ville rigtig gerne også have hilst på Charlotte, der ellers havde fundet en smart måde at blive genkendt på, men det nåede jeg ikke på den korte tid jeg havde. Next year in Vissenbjerg!
  • Bedste nyhed: Garnbixen i Odense lukker ikke alligevel! (Men jeg vil nu savne Kirsten).

  • Smukkeste garn: Tinas Kastanjestrik, helt ubetinget.
Efter min mening er der ingen over og ingen ved siden af Jamieson's Shetland Spindrift hvad angår farver og struktur. Jeg har endnu tilgode at strikke af det, men jeg var lige ved at købe et farvekort, indtil det gik op for mig at de bittesmå strimler slet ikke yder garnet retfærdighed. Det skal opleves live, godt Tina huserer på Fyn!

  • Bedste nye model: Tøsetopstykket, helt sikkert!
Jeg har set Topstykket på kvinder i mange forskellige faconer, og det klæder bare alle! Nu er det også kommet i de helt store og helt små størrelser, så naturligvis må Yngsteøglen have et! (og måske moderen).

  • Sødeste indpakning: også denne pris må gå til Bente Geil:


Alt i alt en rigtig god oplevelse, det eneste jeg savnede var at opdage noget nyt, forstået på den måde, at alle de fristende og lækre strikmodeller og garn hang hos de designere og butikker, jeg kendte i forvejen. Er der ikke nogle nye og spændende, der bare venter på at springe ud? Så lad os se jeres designs næste år!

7 comments:

  1. Jeg kom ikke til Vissenbjerg fordi jeg har en rygrad af staal, naar det gaelder strikkeprojekter ;-)) Har lige faaet et Falkenberg-kit og flere gavekort til min favoritbutik, og mere kan jeg ikke klare lige nu ;-) Det med at kunne kende folk paa deres strik, har jeg oplevet flere gange. Sidste gang i vinterferien, hvor jeg kunne kende en blogger, der var paa ferie i Flensborg, paa hendes toerklaede ;-)

    ReplyDelete
  2. hehe - en skæg reportage...og jeg ville nok også først have spottet alle modellerne folk bar.
    Og et tøsetopstykke til datteren - wheeee...den skal min unge altså også tvinges i.....
    KH,
    Britt

    ReplyDelete
  3. Ej hvor sjovt. Den eneste jeg spottede søndag morgen var Susanne i Geilsk.

    Jeg var under cover, menja var under en dynevest.

    Hmmm skal vi på pilgrimsrejse til Kastaniestrik en gang til sommer? Shetlandsgarn er for fedt.

    ReplyDelete
  4. UH ja jeg eeelsker også at møde blogger og strikkere fra overalt!! :) Dejlig følelse!
    Tak for din ros af mine fotografevner ;) De luner!

    ReplyDelete
  5. Næste år må du lige komme forbi Sy og Rens standen og sige hej ?

    Og så er jeg i øvrigt enig...det var en skøn messe, dog uden de helt store nyheder.

    Tinas garn er så godt at strikke af
    :-)

    ReplyDelete
  6. Fin beskrivelse af din tur rundt, og du har ret i at der manglede nyt, og at kastaniens garn er supert. Det kunne jo være vi skulle arrangere en tur sammen med strikkecafeen dertil. Siger konen der bor sådan ca. 7 km fra butikken, men har aldrig været der.
    Kan i have en rigtig god ferie!!!

    ReplyDelete
  7. Af hjertet TAK - nu føler en, man næsten selv har været der ;o)

    Børnetopstykket må også på pindende her en gang, når jeg føler mig lidt rig.

    KH Tina

    ReplyDelete