Sunday, September 27, 2009

Selvgjort er ...selvgjort

Tak for alle de gode ønsker for min snedige plan. Desværre lykkedes den ikke - og så må jeg jo selv i gang.


Da vi vendte hjem fra teateret lå Amaya stadig i løsdele på bakken, mens lakridserne på mystisk vis var forsvundet. Lad mig sige det straks, der var ikke en finger at sætte på yngsteøglens indsats. "Årh Mormor, vil du ikke sy mine ærmer i, du er jo så dygtig til det?". Måske smurte vi lige tykt nok på, i hvert fald konstaterede Ældste næste morgen tørt, at Mormor havde gennemskuet planen.


Det går nok, i virkeligheden er vi jo superpriviligerede med hele to sæt bedsteforældre, der rykker ud når ungerne er syge, forældrene arbejdsramte eller, som i dette tilfælde, bare forlystelsessyge.

Heldigvis er modellen en ægte Rasmilla, så det hele passer sammen. Billeder følger i nær fremtid, eller i hvert fald i fremtiden, af færdig model monteret på øglen. Jeg skal lige have lavet kanten om, for datteren og jeg er blevet enige om at 4 knaphuller er for lidt, de skal sidde hele vejen ned. Trøjen er en vinder. Den virker ikke så stor, men jeg går ud fra den giver sig lidt når den bliver vasket. Faktaboks følger med de færdige billeder.

Stykket, Trold kan tæmmes på Odense Teater var godt, selv om jeg har det lidt svært med pointen om at den stærke (og, indrømmer jeg, skrappe) kvinde skal knægtes. Heldigvis er der mange andre af Shakespeares komedier, hvor de stærke kvinder kommer til orde. Jeg blev pludselig ramt af trang til at gense denne her

I vore dage er den slags bare et par klik væk, så den landede her i går. Måske i aften med et godt strikketøj, mens jeg lader op til en fyldt uge med meget arbejde og jubiii, Anette Danielsen på Kulturmaskinen og strikkefestival i weekenden. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvilke projekter, der skal med til Svendborg, men måske det bare bliver Topstykke version 3, for den er da god at snakke til, når man lige er kommet forbi den berygtede udtagningsomgang.

2 comments:

  1. Tihihi bedre held næste gang med mormor ;-)

    Much ado about Nothing, den er også i min samling.

    Vi ses torsdag og lørdag (køreplaner?)!

    ReplyDelete