Monday, June 7, 2010

Kan du ikke bare spytsplejse dem på...

spurgte Helten, da han hørte mig sukke over hadedisciplin nr. 1: montering af ærmer. Dermed fik han bevist, at han da ind imellem hører efter, når jeg begejstret kommer hjem fra Store Strikkedag og har lært en ny teknik.

Men nej, Amaya, der har været så meget igennem, skulle selvfølgelig have den bedst mulige finish, da det nu endelig på mirakuløs vis var lykkedes mig at strikke den færdig uden flere uheld.

Vi er endt med at blive rigtig gode venner, Amaya og jeg, så mon ikke der skal en faktaboks ind over

Model: Amaya af Sanne B / Rasmilla
Str.: M
Garn: 343 g Supersoft fra Holst Garn i farven Venezia. (Vægt efter vask og med knapper)
Pinde: Addi Turbo
Ændringer: Mange, der ikke var med vilje, men jeg har med fuldt overlæg strikket ærmerne længere. Jeg kan ellers godt lidt 3/4-ærmer, men i dette tilfælde havde jeg ramt en dum længde, der bare lignede lange ærmer, der var blevet for korte.
Hot or not: Superhot, som alt hvad jeg har strikket fra Sanne! (ellers var den altså også røget lige lukt i pejsen med alt det hyr jeg har haft med den.)

8 comments:

  1. I ser fantastiske ud sammen, Amaya og dig! Fed farve!
    Knus,
    Britt

    ReplyDelete
  2. Piiiiiift godt det endte lykkeligt. En rigtig lækker sommertrøje I passer perfekt sammen.

    ReplyDelete
  3. Ja, tænk om man kunne...spytsplejse ærmer på :-)

    HVor er den blevet flot.

    ReplyDelete
  4. Hot....så absolut hot, den sidder jo perfekt til dig, fremhæver det den skal. Dejlig farve.

    ReplyDelete
  5. Jamen, det ku´ da være man skulle prøve, at spytsplejse ærmer ;-)

    Meget klædelig Amaya - ku´få helt lyst til at lave én, har endnu ikke været fristet af en Rasmilla-model, meeen ;-)

    Dit sjal ser simpelthen pragtfuldt ud, hvad gør det så, at man skal beholde det på indtil festen er forbi ;-)

    ReplyDelete
  6. Hehe, han hoerer da efter med et halvt oere. I klaeder hinanden rigtigt godt du og Amaya, og saa har du valgt en laekker farve.

    ReplyDelete
  7. Absolut en happy ending. Den er blevet så flot til dig.

    ReplyDelete
  8. Tak Britt! Farven passer til alt min denimtøj.

    Tak, Ulla. Jeg var lige ved at tro at det slet ikke ville ende, men somme tider er det godt at være stædig.

    Anne, måske man skulle gøre et forsøg?

    Tak, Bebiane.

    Heks, jeg kan absolut anbefale Rasmilla. Min personlige favorit er Linnea, som jeg nok er nødt til at gentage.

    Tjah, Lin, somme tider gør han. Besynderligt nok synes han ikke altid at strik er det mest spændende emne i verden.

    Tak, Marlene. Happy ending, det kan vi li'

    ReplyDelete