Monday, January 25, 2010

Kanin-couture

Der bliver skam strikket også. Det er lidt hist og her og uden meget færdigt at vise frem. Måske kommer der lige pludselig en masse på en gang? (Yeah, right, fru Kvist). Nå men i det mindste overholder jeg foreløbig min plan om at strikke fra lageret. I næste uge skal jeg hjælpe min svigermor med at handle hos Helle, så må rygraden stå sin prøve. Hov, vent, jeg må jo godt købe lidt ind til f.eks. en kant eller til at afslutte et påbegyndt projekt, eller.....

Kaninkjolen startede som en Fiona, men jeg løb tør for det pink garn hurtigere end forventet. Improvise and adapt ville Helten have sagt, det er et Clint Eastwood-citat, der kan klare en ud af de fleste situationer, og selvfølgelig også denne. Frem med resterne af Linnea og så var den i vinkel. Eller vinkel og vinkel, den blev da færdig, og yngsteøglen er glad.

Kaninen er også glad, for hun har nemlig fået følgeskab af en hjertemønstret dalmatiner ved navn Thomas O´Malley, som under stort ceremoniel blev...øh...bygget af yngsteøglen, der havde ønsket sig gavekort til Build-a-Bearshoppen til jul.

Faktaboks:
Mønster: Fiona fra Rasmilla, dog kun med hulmønster i øverste halvdel.
Pinde: Addi Turbo 3½
Garn: Rester af pPink Duo fra denne og lilla Supersoft fra denne, 24 g. i alt, alle fra lager, det skal jo nok blive til noget.
Hot or Not: Hot nok til en plyskanin, men afgjort mere hot i Sannes udgave

5 comments:

  1. Hvad med at slaa op til et nyt projekt med provisional cast-on med et stykke "waste yarn" og lade det ligge, til du skal hjaelpe med en omgang "Helle-Shopping" ? Saa kommer fidusen : ifoelge dine regler maa du koebe garn, saa du kan faerdiggoere projektet ;-))

    ReplyDelete
  2. Ja, med de mængder skal det nok blive til noget....høhø...
    Jeg synes den er superfed - så jeg kan godt forstå at kanin og ejer er glade.
    Var i øvrigt ved at trille af stolen af grin over Angelika's kommentar....
    Knus,
    Britt
    .......der kan se at Knud har blandet sig i min kommentar ovenfor....tjøhhh...det gik vist for stærkt på Touch tastaturet......

    ReplyDelete
  3. Angelika, det er det klogeste råd jeg nogensinde har fået! Det er mig en gåde hvordan jeg klarede mig i mit tidligere liv uden alle I kloge kvinder i blogland!

    Britt, Angelika har fat i noget af det rigtige. Jeg er godt tilfreds med at du har tildelt mig en Knud, der er alt for få mænd i Strikkeblogland!

    ReplyDelete
  4. @Lise : vi er da noedt til at staa sammen og hjaelpe hinanden ;-))


    @Britt, du griner over mit saerdeles serioest mente forslag ?? Jeg er rystet ;-))

    ReplyDelete
  5. Angelikas meget serioese forslag er blevet lynadopteret hernede hos mig. Jeg glaeder mig til at se vindingen fra en "Helle-shopping" og saa vil jeg gerne praesenteres for Mr O'Malley,(gerne i hjemmestrik projekt "waste yarn").
    Kaninens kjole er en fryd for oejet, saa jeg kan godt forstaa at baade kanin og ejer var glade.

    ReplyDelete