Monday, January 25, 2010

The things we do for love....

...såsom at strikke en meget grim død fisk, der kan varme ældstes ører i den kolde vinter.

Farverne er eget valg (hans, ikke mit) fra lageret, og han glæder sig voldsomt til den er færdig. Foreløbig har værket kostet mig et hul på begge pegefingre, da strikkefastheden åbenbart er fastere end den, jeg er vant til. Det afholder selvfølgelig ikke en ægte entusiast, så forhåbentlig bliver den færdig i aften.

Jeg har lidt strikkeabstinenser trods mine hullede fingre: Tag-dig-sammen-Tage og jeg holdt søndag sammen, så jeg fik lagt 6 par bukser op (hadeopgave, men jeg er alligevel for nærig til at betale 150 kr. pr par for at nogen gør det for mig), repareret Build-a-Kanins Hula-hula-outfit (det er sådan en mor-opgave, der aldrig nævnes i Bogen om Barnet) og omsider syet 10 knapper i min elskede Linnea. I dag er Helten ekstraordinært kaldt på vagt, så jeg synes selv jeg har fortjent en strikkeaften, når banditterne er lagt i seng. Mon ikke de ser lidt trætte ud?

7 comments:

  1. Koster det 150 kr for at faa et par bukser lagt op ???? Du godeste ! Det koster ca. en trediedel her hos os.

    ReplyDelete
  2. Fiskehuen er altid et hit, jeg har efterhånden strikket mange af dem, det er et hurtigt projekt og perfekt til at komme af med sine garnrester.

    ReplyDelete
  3. Gosh, du har ret. Den er ...ahem....anderledes. Men når han er glad, så går en mor meget langt. Huen er til gengæld fed - står også på min laaaaaaange liste!
    Knud, Britt

    ReplyDelete
  4. Angelika, jeg ved ikke om det er the going rate, men det er hvad de forlanger hos Heltens yndlingstøjpusher. De hævder, at det er hvad de selv betaler for det. Hvis jeg kunne få det gjort for en halvtredser havde jeg lagt mit sidste par bukser op!

    Lene Sophie, jeg har allerede opdaget at andre familiemedlemmer står i kø. Garnrester har jeg da heldigvis nok af.

    Britt, i virkeligheden er jeg lidt stolt af, at han har modet til at optræde i den slags. Han har også en bulet hat model jazzmusiker, der ofte er på i skole.

    ReplyDelete
  5. Øøøøndig fisk, den forsvinder i hvert fald ikke i mængden. Nyd din strikkeaften.


    Ses vi i næste uge?

    ReplyDelete
  6. Nu spotter jeg jo lige, at dette indlæg er fra den 25. Så som den gode opmærksomme læser vil jeg spørge: Blev den fisk så færdig ;-)

    Og så lige en kommentar til de endeløse reparationsopgaver som tidligere tiders kvinder tilsyneladende bare fik løst i en ruf - jeg forstår, hvor stor en hadeopgave du har haft gang i! Godt gået:-) Jeg har en lynlås, jeg skal ha´ syet i en 17-årigs jakke - og ja, det var mig selv, der skulle spille smart og bare sagde: Det ordner mor ;-) Helt ærligt, den jakke har også velcro-lukning! Så nu venter jeg bare til han bliver 18 ;-)

    ReplyDelete
  7. Tusind tak, Ulla, eller noget...

    Lene, se næste indlæg. Her i huset rider vi ikke samme dag som vi sadler, så fisken har faktisk været i brug et stykke tid nu.

    ReplyDelete