Sunday, January 29, 2012

Polkagris med elementer af smølf (1)

...eller hvordan fru Kvist for første og muligvis sidste gang er på forkant i strikkekredse.

Er der nogen, der har været hos Geilsk her i weekenden?

Nå, men så se lige her:


Når den er blevet vasket og jeg lige er hjemme i fuldt dagslys, skal den nok blive vist frem i fuld størrelse og med faktaboks. Det er en fed model, og jeg bliver nødt til at strikke flere. Ikke mindst til Yngsteøglen, der egentlig skulle have et Samlebånd som den første. Desværre kom Onde Mor til at kaste sig over det indkøbte kit i str. 6 i det sekund jeg modtog voksenopskriften til prøvestrik. Ikke om jeg kunne vente på en sending fra Bente eller en tur til Tante Grøn. Forsyningerne er senere blevet suppleret hos Tanterne, da der forbløffende nok skulle mere garn til. Hermed også forklaringen på den muntre 4th of July-agtige farveholdning, som dog nok skal blive et hit til foråret.

Det er et sjovt strikketøj, så det er bare med at komme i gang. Og har I set Paneldebat? Sådan en må jeg også have! Jeg elsker den slags konstruktioner.

11 comments:

  1. Det er 2 lækre trøjer Bente har fået konstrueret denne gang. Skal helt sikkert også på pindene hos mig.

    ReplyDelete
  2. det kan du ikke være bekendt ;-) jeg har brugt det meste af weekenden på at overbevise mig at jeg IKKE er fristet. tja, det gik grundigt i vasken ;-))

    ReplyDelete
  3. Jeg har bestemt set de fine nye modeller og MÅ lave samlebånd (måske endda på samlebånd).

    ReplyDelete
  4. Lækre sager - jeg må vist få besejret min geilsk forbandelse, det ender altid som en UFO, for det er godt nok nogle fine nye modeller.

    ReplyDelete
  5. U-B, man kan næsten ikke lade være, vel?

    Angelika, jeg er sikker på du finder ud af noget i dine signaturfarver. Sådan en Paneldebat i dyb pink - det kunne jeg godt se for mig.

    Der er ingen vej uden om, Lykke. Det er dog ikke det hurtigste strikketøj, i hvert fald ikke i voksenstørrelse. Til gengæld er det sjovt at strikke i alle retninger og se det tage form.

    Ulla, hvis man har tålmodighed til at strikke HFs Patent, så skulle lidt Geilsk strik da være en ren skovtur!

    Det forstår jeg godt, Lin. Den anden er nu heller ikke tosset, hvis du spørger mig.

    ReplyDelete
  6. Jeg kan godt lige polkagris med smølf - der er totalt sommer, sol og hav stemning over den der. Og is på molen og vind i håret....uuuuhhh, det bliver godt.....
    Og så var der jo blå i.....det var vi lidt spændte på her på kanalen ;-)))
    Glæder mig til at se lidt mere af den - måske endda på?

    ReplyDelete
  7. Den ser fantastisk ud! Glæder mig til at se den færdig. (Måske til 4. juli?)

    ReplyDelete
  8. Jeg tænker også sol,kanotur og is på molen, når jeg ser dit farvevalg :-) Og er også totalt fristet - men her er der absolut ingen "forkanter" - der er hele dage, hvor der ikke strikkes, øv. Men den skal på pindene - engang ;-)

    ReplyDelete
  9. Britt, selvfølgelig er der blåt i. Jeg har det med blåt som HI har det med Fig (og Dried Plaster)

    Christunte, nok er jeg langsom, men det lykkedes da lidt før...

    kære Farmor Lene, den er nu også sød i babystørrelse.

    ReplyDelete
  10. Hvor er den dog sej og sød og sjov. Helt fantastisk!

    ReplyDelete