Thursday, September 18, 2008

Fristet - igen

Jeg har ikke tid til at strikke, jvf. sidste post, og jeg må ikke købe nyt garn. Der er kun en mulig udvej: KØB EN NY STRIKKEBOG!

Tinekes blog er altid et besøg værd. Hun strikker de lækreste ting og viser dem så flot. Hun er god til at spotte lækre sager. Det var også hos Tineke, jeg så denne:

Det tog sin tid at få den hjem. At dømme efter diverse labels har den lige været et smut over New Zealand, men den er absolut ventetiden værd. Lige en bog efter mit hoved! Ikke så meget fordi den er fyldt med must-have trøjer, men mere fordi det er en rigtig nørdebog med masser af teknik, og fordi den med få undtagelser har en top-down approach. Minimal montering, og rig mulighed for at justere undervejs, min sjæl hvad vil du mere? (OK måske have lidt mere tid til at strikke, men ud over det?)

Noget skal på pindene som det er, noget skal liiige have nogle lidt andre ærmer, en anden krave, en anden farve osv, men der er masser af idéer i den bog.

8 comments:

  1. Ha! Den har jeg også lige købt - stærkt fristet af Tineke's begejstring. Og jeg har det præcist som du - det er en superfed bog! Opskrifterne er fine og det udenom er endnu bedre.
    KH Britt

    ReplyDelete
  2. Den har du da sandelig også gjort dig fortjent til, ovenpå din tid som alenemor. Håber at se nogle modeller fra bogen snart...

    ReplyDelete
  3. Britt, jeg må se om jeg kan klare en lille vest, mens du fræser gennem hele bogen.

    Ih, tak, Jette, det synes jeg selvfølgelig også, selv om den blev bestilt længe før han tog af sted. Modeller fra bogen, tja, der er da flere der frister.

    ReplyDelete
  4. Den er nemlig noget så lækker, den bog, og jeg er i fuld gang med første projekt fra den, og det bliver ikke den sidste, det ér helt sikkert!

    ReplyDelete
  5. Den bog må jeg vist anskaffe mig. Strik oppefra og ned og minimal montering - det er lige mig. Og mere tid til at strikke jo tak også det.

    ReplyDelete
  6. Tineke, jeg glæder mig til at se det. Hvor er du altså flittig!

    Bodil, det er også lige mig. Desværre tror jeg ikke strikketiden følger med i købet. Nu har jeg haft bogen i en uge, og jeg har stort set ikke strikket en maske. JEg satser dog på at komme stærkt igen.

    ReplyDelete
  7. Den der bog, den kkomogsä hjem til mige efter at mit kreditkort havde haft virus...
    Meget heldigt at jeg fik en strikkebog...

    ReplyDelete
  8. Jeg ville bare ønske at jeg havde en stavekontrol....

    ReplyDelete