Monday, October 12, 2009

Bagefter....

...burde være mit mellemnavn.

Jeg har slet ikke nået at skrive om den superhyggelige strikkefestival, jeg var så heldig at deltage i sidste weekend i Svendborg sammen med 103 andre kvinder og 1 meget modig mand. Heldigvis har andre været hurtigere på aftrækkeren, og superfotografen har heller ikke svigtet. Mit kamera var med, men tilbragte hele weekenden i tasken, man kan jo ikke strikke og fotografere på en gang, vel? Og strikket blev der. Belært af erfaring ved jeg der skal en no-brainer med til den slags arrangementer, hvis man skal sidde og tælle og bande hele weekenden får man snakket for lidt, eller må pille det meste op når man kommer hjem, og det går bare ikke. Jeg fik strikket godt 25 % af et topstykke, men jeg havde altså også talt mig igennem pind 4 hjemmefra.

En deltager havde sendt en hilsen via Brødrene i radion, så der blev vores arrangement beskrevet af en lettere forundret studievært. Her var det så, jeg lige blev ramt af en tanke...For et stykke tid siden hørte jeg i en radioudsendelse en beskrivelse af et weekendarrangement, der var VM i krolf, som er en blanding af krocket og golf. Min første tanke var "hvem f..... gider bruge en hel weekend på krolf?????" Gad vide hvor mange lyttere, der tænkt det samme, da de hørte om strikkefestivallen? Nå, pyt med det, jeg nød det hele, først og fremmest det gode selskab, de mange idéer, det spændende foredrag, rundvisning på Hjelholt, den gode mad og meget mere.

Som en ekstra bonus var der endda en tålmodig og pædagogisk hæklefe, der påtog sig at lære mig at hækle Queen Anne-lace. Vi havde en plan om at sidde og nørkle med hæklenålen efter Ruth Sørensens foredrag lørdag eftermiddag, men det viste sig at Ruth havde så meget at fortælle, at hun først var færdig lige inden aftensmaden. Hæklekurset blev derfor udsat til om aftenen, og selv om jeg var godt træt i hovedet, tror jeg faktisk, jeg fik fat i det. Fortsættelse på denne cliff-hanger følger.....

Sådan en weekend kan virkelig booste lysten til at strikke, og selv om det har været en supertravl uge, først på jobbet, hvor vi har rigtig meget at se til, og derefter 3 x fejring af ældstes 8-års fødselsdag, har jeg grebet enhver chance til lige at få klaret et par pinde. Nu drager vi 5 dage i eksil uden internet, om mon ikke miraklet kan ske: at der bliver færdige ting at vise frem her på kanalen?

Ha´ en rigtig god uge derude, både jer der har ferie, og jer der holder hjulene i gang!

5 comments:

  1. Mit strikke- mojo er også blevet boostete gevaldigt efter min endastur. God uge og vi ses snart.

    ReplyDelete
  2. Ja tak for sidst :):) Det var virkelig en god weekend. Jeg møder også totalt uforstående miner, når jeg fortæller om en STRIKKEfestival ;) Lidt sjovt.

    ReplyDelete
  3. Tak for sidst, du bliver hurtigt en hæklefe med den fart du lærte det. Og det var en skøn festival. Kan du have en rigtig god ferie.

    ReplyDelete
  4. Bagefter - dig? Ikke det mindste....min blog har heller ikke mælet et kvæk endnu....
    Tak for sidst - det var en fornøjelse af de helt særlige!
    God ferie - vi er lige landet fra en mini af slagsen i Lalandia.
    :-) Britt

    ReplyDelete
  5. Hiya! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest
    authoring a blog post or vice-versa? My website discusses a
    lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to shoot me an email.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the
    way!

    My web page ... how to get lot of followers on instagram

    ReplyDelete